L’obra combina el gènere negre amb una reflexió filosòfica sobre el mal
La seva trajectòria com a professora de filosofia amb adolescents ha inspirat Ana de Lacalle a escriure “El mal que nos hacemos”, la historia d’en Niko i en Joel, dos adolescents poc convencionals que ben aviat es veu colpejada per un fet misteriós que marcarà les seves vides. Es tracta d’un novel•la negra que al mateix temps convida el lector a iniciar-se en la filosòfia d’una manera planera.
L’autora desvela que el punt de partida de la trama és «un esdeveniment que passa a casa d’en Joel i que provoca un gir abismal en les seves vides perquè es veuen obligats a separar-se. En Nico intenta aproximar-se en a Joel i ell busca en Nico».
La història dels dos protagonistes s’acompanya de reflexions filòsofiques sobre el concepte del mal i el seu orgien, amb influències de pensadors com Nietzche, Schopenhauer o Aristòtil.
Ana de Lacalle explica que «és la segona novel·la que faig amb aquesta modalitat perquè és un tipus de narrativa que enganxa al lector i l’arrossega a plantejar-se les qüestions filosòfiques que apareixen en la novel·la perquè forma part de la trama i dels personatges».
Després de “El mal que nos hacemos”, Ana de Lacalle se centrarà en el seu blog de relats i articles de filosofia, així com en participar en diferents ponències filosòfiques arreu d’Espanya i Llatinoamèrica. Més endavant, té la intenció d’escriure un assaig de filosofia.
Enllaços